27 Ağustos 2012

garda golu, verona ve padova

4 günlük tatili venedikte geçirmeye karar verdik, önceden venediği ziyaret edenlerden ve internetten edindiğimiz bilgiye göre 4 gün bu şehir için fazla, o halde venedik 2 gün 2 gün de çevresini görelim dedik.
ilk durağımız Garda Gölü. Garda Gölü İtalya'nın en büyük gölü. Venedik ve Milano'yu birbirinden ayırıyor denebilir. Göl kocaman dağların arasında sıkışmış kalmış, çoğunlukla insanlar yelken  ve sörf sporu için geliyor göle.  Yemyeşil, tertemiz etrafı.





İkinci durağımız romantik şehir Verona. Venediğe gitmeyi hedefleyen çoğu kimsenin ziyaret ettiği bir yer Verona. Po Ovası'nda yer alan şehir bulundurduğu tarihi binalar nedeniyle UNESCO'nun dünya mirası listeside yer alıyor, öte yandan Shakespeare deyince aklımıza ne gelir? sizi bilemedim ama benim aklıma en başta Romeo ve Jülyet geliyor, işte bu aşkın yaşandığı yer  burası. Ziyareteden turistler mutlaka Jülyet'in balkonunu ziyaret ediliyor. Ayrıca Romalılardan kalma Arena yaz aylarında opera ve tiyatro için kullanılıyor ben izleyemedim ama harika bir atmosfer olsa gerek.









Venedik'ten önce uğrayacağımız son şehir Padova. Eski, güzel bir şehir fakat çok karışık i yi bir harita edinilmeli gitmeden hatta şu kadarını söyliyeyim ki google earthden kaldığınız otele ve gezmek istediğini ere olan ulaşım şekillerini detaylı çıkarın ki kaybolmayın, levhlar yetersiz insan nereden sağa döndüm nerede ne yapacaktım derken kayboluyor ama asıl şaşırtan her kaybolduğunuz sokak sizi mutlu ediyor, karşınıza bir şekilde güzel bir olay çıkıyor. Edindiğimiz haritaya göre Eski şehir ve Yeni Şehir olmak üzere iki kısıma ayrılıyor. yeni şehirde hastane ve eczaneler dışında pek bişey yok ama yeni şehirde kocaman eski binalar göz dolduran heykellerle süslenmiş ve bu büyük yapıların arasında daracık sokaklar osteria ve pizzerialarla donatılmış.  Avrupa'nın aksine gece 11-12 lere kadar açık olan mekan sayısı yüksek. Bir güne sığmayan güzel şehir.
Şehirde kurulan pazar önemli yapılar arasındadır bunun dışında birbirine benzediği için karıştırıp buraya  yazamadığım önemli yapılar şöyle http://tr.wikipedia.org/wiki/Padova#.C3.96nemli_Yap.C4.B1lar












1 yorum:

  1. burası şaka gibi güzelmiş hee, bayıldım fötölara da :) well done faberkız .)) boncuklaa dolaşalım ama mimkinse :) yeni takıntım .))

    YanıtlaSil