22 Eylül 2013

berlin'de currywurst ya da boulette yemek

Neden basliga bu sekilde isim verdim? Berlin deyince ilk aklima gelen currywurst ya da boulette, tabii mustafa's gemuse kebap var bi de:) Her gun beni dolastiran Berlinliler bir ogunde mutlaka currywurst, doner ya daboulette yediler:) Ben henuz  Almanya'yi gormemisken, almanlar hep derdi "Doner kebap Almanya'da Turkiye'de oldugundan daha guzel!" diye. Gulup gecerdim, ve bir olayi deneyimlemeden hakkinda yorum sahibi olmanin ne kadar cahilce oldugunu Almanya'da ozellikle Berlin'de doner yiyince anladim. Giden pide doner yemeden gelmesin:)


Bu gezmede cok olaya hakim degildim 30-35 yillik Berlinliler "Suradan buraya gidiyoruz, sunu da gormeliyiz" seklinde beni suruklediler. Genelde gezdigim yerlerden mutlaka harita getiririm ve o haritalarda isaretleme yapip, not tutarim hem hatira olsun hem de unutmayayim diye ama bu sefer kocamin Berliner olmasina mi guvendim ne yaptiysam bu ayrintiyi atladim, cok da guzel gezdim Berlinlilerin sayesinde. Berlin hakkinda herhangi bir soru sormak isteyenler bana mail atabilirler(belizemailatsam@gmail.com), detayli yazabilirim belki aklimi toplayabilirsem buraya da yazabilirim zamanla :)
Sehir cok havali ve  guzel, insanlari guzel, muzelerle, operalariyla, gol kiyilarinda restaurantlarla donatilmis hep, giderseniz  inanin hic caniniz sikilmaz. Sehrin her kosesi bir kiyisindan havali olmayi ya da sanat kokmayi yakalamis. Sehrin en avantajli yani herkese hitap etmesi ogunde 6 euro da harcayabilirsiniz 500 euro da, sanat dolu gunler de gecirebilirsiniz sabah aksam partilerde, eglencelerde cosabilirsiniz. Caniniz tek basiniza mi gezmek istiyor, kiralarsiniz bir bisiklet, unutuverirsiniz tek basiniza oldugunuzu.
Metroyla de  her yere ulasim cok ama cok kolay. Gunluk kart aliyorsunuz metro icin, dilediginiz kadar gezebilirsiniz. Gercekten Bati Almanya'ya gore cok cok ucuz. Stuttgart'in, Munich'in kafada olusturdugu Almanya imajiyla Berlin'in olusturdugu Almanya imaji cok cok farkli.

Fotograflar soyle:











































2 yorum:

  1. Beliz Berlin'le ilgili şeyler sanırım anlat anlat bitmez ama sen çok güzel özetlemişsin.

    Biz Selin badimle 2,5 günde ultra bilgisiz bir biçimde de olsa kısacık gezebilmiştik Berlin'i. Gördüğümüz her köşesine ayrı hayran kaldık diyebilirim ki bizim göremediğimiz nice yerleri vardır.

    Bazı şehirleri gerçekten görebilmek için ya ikinci defa gitmek ya da o şehirde yaşamış biriyle gezmek gerekir. Berlin kesinlikle öyle bir yer.

    Hatta şehirlerle ilgili sınıflandırma tekniklerim arasında "eğlenilecek kız, evlenilecek kız" muadili bir değerlendirme biçimim de vardır ki, Berlin Londra'dan sonra bulabildiğim yegane "hem eğlenilecek hem evlenilecek kız" şehir oldu.

    Biz o Mustafa's Gemuse'ye bakıp "Çok kuyruk var abi, en fazla ne kadar farklı olabilir ki" diyip karşısındaki pizzacıda karnımızı doyurmuş olsak da düşündükçe gitmeyişimize yanıyorum. Adamlar bi de online canlı yayın yapıyolardı galiba :D

    YanıtlaSil
  2. hahaha tubik bayildim evlenilecek, eglenilecek kiz benzetmene:) Berlin'e dedigin gibi ikinci kez gitmek, daha once okudugumuz yerlerin altini cizmek gerekir. Her satir arasindan baska bir detay cikacak kesinlikle

    YanıtlaSil