13 Şubat 2013

pilar ve jose

Noktalama isaretlerinin yanlis kullanimina tahammul edemeyenler Jose Saramago da okumayabilirler mesela. Bize kalsin O:) Adam, inkar ediyor, bu isaretler cok gereksiz diyor. Okurken, "eyvah bu kitap nasil gececek?" diyosunuz her defasinda, bakiyorsunuz gecmis, bitmis, farkina bile varmamissiniz.
     Sevgililer gunu gonderisi olsun istedim bu yazi, her ne kadar  sevgililer gununu kutlamasam da , birbirini seven insanlar icin basbasa gecen her haftasonunun harika, ozel bir gun olduguna inansam da,  guzel asklari paylasmayi seviyorum blogumda. Saramago'nun eli, ayagi, dili olan, fil'in yolculugu'nda "Olmeme izin vermeyen Pilar'a" diyerek kitabi ithaf ettigi karisi Pilar ve Jose'nin fotograflari. Bu da benden tum sevgililere sevgililer gunu hediyesi olsun..
    Bu arada en sevdigim yazarlarin neden ispanyolcayla, portekizceyle bir iliskisi oluyor illa? Gabo olsun Borges olsun Saramago olsun. Bayiliyorum latinlere, ispanyollara. Onceki hayat denen bisey varsa ispanyol olma durumlariyla bir baglantim olmasi guclu bir ihtimal. Neyse iste Jose Ve Pilar..














5 yorum:

  1. çok merak ettim belissimo şimdi. bu arada fotoğraflar çok tatlı içim bi kötü oldu sonlara doğru

    YanıtlaSil
  2. Çok güzelmiş Belizcan bu yazı. Kadın ne kadar büyük bir sevgiyle bakıyor son resimlerde. İnsan böyle ölüme üzülemez bile sanki. Başında böyle sükunet ve sevgiyle duran biri olduktan sonra...

    YanıtlaSil
  3. beğendim, imrendim, kıskandım, üzüldüm.. bakışlarının içinde eridim.. o aşkı yaşamk ne büyük bir şans...

    YanıtlaSil
  4. cok romantikler di mi kizlar? Jose sadece portekizce biliyor Pilar da ingilizceye ceviriyor nobel odullu Jose'nin kitaplarini. cevirmeni, aski, herseyi. her fotografta anlasiliyor asklarinin gucu. cok tatlilar. kitaplari var bende istediginiz zaman verebilirim beybililer.

    YanıtlaSil
  5. çok güzellermiş harbiden..çok anlam yüklü bakışları içe dokunur cinsten..böyle çiftler yeni nesilde zor, eskilerde ne varsa var sanki :)

    YanıtlaSil