29 Nisan 2016

beliz'in gebelik şekeri dosyası

Sevgili Elif'in verdiği destekle bu bloğu yeniden hayata geçirmeye karar verdim.  Hamilelikti, doğumdu, lohusalıktı, okuldu, yüksekti derken bayağı ihmal ettim buraları ama dönüp eskiden yazdıklarıma baktıkça çok hoşuma gidiyor.

Bu yazımda hayatıma yeniden yön veren, ilk karşilaştığımda beni çok üzen ama sonra avantaja çevirdiğim "gebelik şekeri" durumundan bahsedeceğim.

Melissa'ya hamileyken 50 grlık şeker yüklemem + çıkmıştı yani 100 grlık yüklemeye ihtiyacımız var demişti doktorumuz. 100 grlık yüklemede 4 defa kan alınıyor ve sonunda 2 ya da daha fazla değeriniz sınırın üstündeyse "Gebelik Şekeri" tanısı konuyor. Neyse ki bende sadece 1 değer üstte çıktığı için sadece az karbonhidrat ye demişti doktorum ama dinlemedim, dinleyemedim. Melissa  36+2. haftada 3.600 kg olarak erken doğdu. Bence gebelik şekerinin etkisi vardı.

Lars'a hamileliğimde ise Canan Karatay modası çıktı, kendisinin kitabını aldım bir çok fikrine hayran kaldım fakat gebelik şekeri ile ilgili olanlara katılmadım ben gözü dönünce 300-400 gr baklava yiyen bir insanken nasıl olacak da 100 gr şeker içeren gebelik şekeri testinden mi çekineceğim diyerek sırasıyla 50 ve şaşmadan 100 grlık testleri oldum ve korktuğum başıma geldi:) Ben gebelik şekeri hastasıydım. Doğru soluğunendokrin doktorunda aldım çünkü gebelikte tiroid bezim de yavaş çalışmaya başlıyordu. Testler, testler ve testler sonucunda ki doktorum da iyi bir doktordu, önce elime şekerimi nasıl ölçeceğimi gösteren bir alet verdi, kullanmasını gösterdi sonra da beni 2000-2200 kalorilik diyet yazılması üzere diyetisyene sevketti.  çok korkuyordum çünkü ailemde şeker hastalığı nedeniyle ciddi problemler yaşayanlar vardı, bir aile üyemizin şeker hastası olduğu bilinememişti ve hastalıktan dolayı organları zarar görmüştü , kalp krizi geçirmişti. Ya bu şeker bende kalıcı olursa, ya organlarımda tamir edilemez hasarlar oluşursa ya bebeğime benim yüzümden zarar gelirse, şeker hastası olursa şeklinde endişeler sürekli beynimdeydi...

 Doktorun yönlendirdiği o diyetisyene gitmedim,  kendim yaşam stilimi değiştirecektim, bu bir fırsattı kendi yolumu kendim çizecektim ve bunu öğrenecektim çünkü gerçekten sağlıkla ilgili kitaplar okumaya, makaleler takip etmeye bayılıyordum, bu da benim kendi vücuduma yazdığım bir kitap olacaktı... Dr. William Davis'in  "Wheat Belly" kitabında buğday yemeyi bırakanların hayatındaki değişimleri uzun uzun okumuştum bunlardan biri de insülin dalgalanmalarıydı yine Dr. Canan Karatay'ın kitabını okumuştum.. İşe buğday, pirinç, patates ve sofra şekerini tamamen keserek başladım. Bulgur, kinoa almaya devam ettim. Şeker ölçme aletiyle kendime neyi hangi saatlerde yememin vücudumda salgılanan insülün miktarını nasıl etkilediğini öğrettim. Diyetisyenler ekmek veriyor mesela ama bana günün hangi saatinde yersem yiyeyim  iyi gelmiyor. 15 günde bir hamburger, lahmacun gibi kaçamaklarda aldım beyaz unu, patatesi, pirinci... çoğu zaman  kepekli undan lahmacunumu kendim yaptım, dolmalarım hep bol kıymalı ve az bulgurlu oldu, zeytinyağlılarım hep portakallı ve bulgurlu oldu, kepekli makarnanın da çok lezzetli olduğunu öğrendim.  Hatta çoğü zaman karnabahar üzeri kıyma ve sarımsaklı yoğurt benim mantım oldu:) Diyetlerde çok yer tutan kuru meyvelerin bana iyi gelmediğini öğrendim, onun yerine kakao oranı yüksek bitter çikolata bana iyi geliyordu! Meyveyi bile abartmadan yedim. Şükürler olsun ki şekerim hep istediğim aralıkta oldu.
Bu durum sıkıntıdan çok yeni bir hayat tarzı olmaya başladı ve artı olarak da ilk 24 hafta 6 kg alan ben geri kalan 15 hafta boyunca (39. haftada dogurdum) sadece 4 kg aldım. Bebegim 4 kg doğdu ve şeker ölçumleri temiz çıktı. Bir anne için daha büyük bir mutluluk olabilir miydi? Savaşı ben kazanmıştım. Aldığım 10 kilo 10 günde gitti:)

Şimdi gebelik şekeri deneyiminin bana öğrettiklerini devam ettirmeye çalışıyorum. Gebelik şekeri teşhisi konanlara ise önce bir uzmana danışmaları sonra kendi vücutlarını tanıyıp ona göre hareket etmeleri tavsiyemdir. Bir de yukarıda bahsetmeyi unuttuğum yürüyüş var. Edindiğim tecrübeye göre kesinlikle ve kesinlikle kan şekerini dengeliyor.


Herkese bol bol sağlık dilerim..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder