23 Mayıs 2012

i wanna hold your hand

yaz geliyor artik.
ben su siralar gergin gunler yasamakla birlikte, bu gergin gunlerin kiymetini bilmeye ugrasiyorum.
sigarayi birakali bir seneyi gecti ve 9  kilo aldim bir senede(sagir sultana duyururum). duzenli spor da yaptim ama kilolari veremedim, sporu cok seviyorum, ne turlusu olursa olsun insanin kendiyle basbasa kalmasini, vucudunu dinlemesini, tum kahrini ceken vucuduna biraz vakit ayirmasini onu simartmasini sagliyor ama benim bunyede istahi da arttiriyor. spinninge girerim o gun ders cikisi iyiyimdir ama ertesi gun dagi tasi yemek isterim:) bilemiyorum neden, uzmanlar arastiriyor.
neyse istahimi arttiriyor diye sporu birakacak degilim. kilolara geri donelim. artik insan eski sevdigi kiyafetlerini giyemiyor fotograflarda kendini sevmiyorsa bir takim adimlar atmasi gerek demektir. ben yakin arkadasima 15 kg verdirtmesi nedeniyle (referans onemli bence ) Diyetisyen Serpil Bozkurt Doganay`a basvurdum.  Diyetisyenler mucizeler yaratmiyor, hepimizin bildigi seyleri , oradan buradan okuduklarimizi sunuyorlar ama benim savundugum hep su olmustur: bu insanlar bu isin egitimini aliyorlar, ilmini bilmini ogreniyorlar, birakalim kendimizi ellerine. Serpil Hanim, kisiye uygun diyet yaziyor, isinize, yasam tarziniza gore yaziyor , internette bakiyorsunuz sunu ye bunu yeme, hayir efendim sevdiginiz seyleri diyet listenize ekliyor sevmediginiz seyi sirf zayiflatiyor diye yemek zorunda degilsiniz. farkinda olmadan kilolar pit pit gidiveriyor (saka degil ya zorlanmadim en basitinden gunde 5 dilim ekmek yiyorum) 3 haftada 4 kilo verdim ve geriye vermem gereken 5 kilo kaldi.

Bu surec cok acaip bi surec. dostunuzu dusmaninizi anlayabildiginiz bir surec. sizi sevenler destek olur ve hosunuza giden seyler soyler "aa hayvan gibi zayiflamissin"  seklinde yalanlar degil bahsettigim. "ne guzel gidiyo, sik biraz daha disini vb" seklinde. Senem, Selin ve Kamil bu surecte cok yardimci oluyor sag olsunlar burada da anmadan gecemeyecegim. Bir de icten ice gicik olanlar vardir. "can bogazdan gelir" "nereye kadar bu sikici seyleri yiyeceksin" "sen iyisin zaten cirkin olucaksin zayiflayinca" seklinde.

ben bu laflari anlayamiyorum. bir insan bir karar veriyor hatta bunu o kadar istiyor ki diyetisyene falan gidiyor ve bu karari da seninle paylasmis, sen kim oluyorsun da icindeki kiskanclik canavarini saliveriyor, demorilizecilik kanalini aciveriyorsun?

Neyse sisman olmak, kilo almak ayip degil. bunla mutlu olanlar vardir, mutsuz olanlar vardir. mutsuz olanlar bir sekilde harekete gecer ya da diline vurur, konusur konusur bisey yapmaz. herkesin kararidir.  tartistigim, bana tuhaf gelen kostekcilerdir. onlari duymayiniz efendim. yaninizda olan gercek dostlarinizla paylasiniz gerisini de sallayiveriniz.
 iste beatles sizin icin zipliyor.

dipnot: bu macde turkce klavye ayarini yapamadim kullanamadigim turkce karakterler beni rahatsiz ediyor, okuyunca rahatsiz olanlardan da ozur dilerim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder